Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
(ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.
- Obchodník zodpovedá za chyby produktu a spotrebiteľ si uplatní reklamáciu bezodkladne u obchodníka podľa platného reklamačného poriadku. Záručná doba na predávané výrobky je stanovená všeobecným právnym predpisom - Občianskym zákonníkom platnom v čase predaja.
- Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený spotrebiteľom od obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka, alebo prostredníctvom elektronickej pošty, alebo inak.
- Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
- Spotrebiteľ má právo uplatniť si u obchodníka záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka.
- Spotrebiteľ vykoná prehliadku produktu pri prevzatí produktu. Po zistení chyby produktu, môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke. Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení produktu obchodníkovi spolu s dokladom o kúpe.
- Ak produkt vykazuje chyby, spotrebiteľ má právo uplatniť reklamáciu u obchodníka prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonickým kontaktom.
- Reklamačné konanie produktu, ktorý sa dá objektívne predložiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a. reklamovaný produkt spotrebiteľ predložil na adresu: Izipizi s.r.o., org. zložka, Vrbovce 166, 906 06 Vrbovce, IČO: 55 247 253,
b. spolu s reklamovaným produktom bol na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe – pokladničný doklad (faktúra), meno a adresa spotrebiteľa, prípadne telefonický kontakt, presné popísanie chyby produktu, prípadne ako došlo k chybe produktu.
9.Vzor reklamačného protokolu je dostupný na adrese :
https://www.drogeriavrbovce.sk/reklamacny-protokol spotrebiteľ vyplní v reklamačnom protokole kolónky v bodoch a-g a reklamačný protokol odošle obchodníkovi elektronickou poštou, alebo slovenskou poštou, prípadne osobne na vyššie uvedenej adrese.
- Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný produkt spotrebiteľ predloží na mieste uvedeného v tomto reklamačnom poriadku /bod 8.a./.
- V mieste určenom na prijímanie reklamácií je obchodník povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie.
- Spotrebiteľ si uplatňuje zodpovednosť za vady produktu u obchodníka bez zbytočného odkladu.
- Obchodník vydá v deň prijatia reklamácie spotrebiteľovi doklad o prijatí reklamácie tovaru v písomnej forme, napr. vo forme mailu, alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť chyby tovaru.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu produktu za nový produkt.
- Spotrebiteľ si neuplatňuje záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený.
- Nárok na uznanie záruky u obchodníka spotrebiteľom zaniká:
a. nepredložením dokladu o zaplatení (kópiu dokladu odporúčame spotrebiteľovi si zabezpečiť a ponechať si), dodacieho listu
b. uplynutím záručnej doby produktu,
c. mechanickým poškodením produktu spôsobeným spotrebiteľom,
d. používaním produktu v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu,
e. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o produkt,
f. poškodením produktu nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
g. poškodením produktu neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h. poškodením produktu náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom, poškodením či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci, neoprávneným zásahom do produktu.
- Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním opraveného produktu,
b. výmenou produktu,
c. vrátením kúpnej ceny produktu,
d. vyplatením primeranej zľavy z ceny produktu,
e. písomnou výzvou na prevzatie obchodníkom určeného plnenia,
f. odôvodneným zamietnutím reklamácie produktu.
- Obchodník je povinný o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Záručná doba je 24 mesiacov u predaného tovaru a pri zhotovení veci na zákazku odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
- Pokiaľ ide o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
a. obchodník zabezpečí odstránenie chyby, alebo,
b. obchodník chybný produkt vymení za nový, identický ako reklamovaný produkt.
- Pokiaľ sa jedná o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť produkt riadne užívaný ako bez chyby, obchodník vybaví reklamáciu:
a. zrušením kúpnopredajnej zmluvy, alebo na žiadosť spotrebiteľa výmenou produktu za tovar iný funkčný, rovnakých, alebo lepších technických parametrov, alebo
b. v prípade, že nemôže obchodník vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na chybný produkt.
- Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a odstránenie tej istej odstrániteľnej chyby viac ako dva krát.
- Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných chýb považuje výskyt a odstránenie viac ako dvoch rôznych odstrániteľných chýb.
- V prípade, že obchodník ukončí reklamačné konanie ako zákonom odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba produktu podľa spotrebiteľa objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstránenie chyby produktu prostredníctvom súdu.
- Záruka sa nevzťahuje na neodborný zásah do produktu, resp. nedodržanie postupu uvedenom v návode na použitie - u produktov u ktorých takýto postup vyplýva z povahy výrobku.
- Poučenie pre spotrebiteľa: (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. (2) Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady. (3) Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. (4) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať. (5) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny produktu.
Alternatívne riešenie mimosúdnych sporov
a) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, e-mailom na: drogeriavrbovce@gmail.com, alebo písomne na adresu: Izipizi s.r.o., org. zložka, Vrbovce 188, 906 06 Vrbovce, IČO: 55 247 253, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Ak obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
b) Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj subjektom alternatívneho riešenia sporov RSO, ktoré sú uvedené online na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.
c) Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Vo Vrbovciach, dňa 13.07.2024